Kalendarz książkowy znakowany logotypem firmowym to uniwersalny upominek, wzmacniający relację biznesową w każdej branży. Kalendarz, oprócz oczywistej funkcji, jaką jest organizacja czasu i możliwość planowania ważnych wydarzeń, jest również towarzyszem codziennych spotkań i jednym z osobistych przedmiotów. Estetyczne i eleganckie umieszczenie logotypu w widocznym miejscu okładki kalendarza znacznie zwiększa jego skuteczność reklamową.
Dostępne formaty i wnętrza
Wybór formatu kalendarium i organizacji jego wewnętrznej części to jeden z najważniejszych elementów, rzutujących na późniejszą funkcjonalność produktu. Wśród najpopularniejszych formatów znajdują się:
- format A5 (203×142 mm) – nazywany również zeszytowym, z powodzeniem zmieści się zarówno w damskiej torebce, jak i męskiej aktówce. Duża ilość miejsca na notatki, dostępny układ dzienny i tygodniowy sprawiają, że jest to najbardziej uniwersalny i najczęściej wybierany model;
- format A6 (160×110 mm) – kalendarz nazywany torebkowym, podręczny i bardzo wygodny, towarzyszący w każdej sytuacji, szczególnie trafny jako upominek firmowy dedykowany Paniom;
- format B6 (150×87 mm) – nieco mniejszy niż A5, wygodny w użytkowaniu, dostępny w układzie dziennym.
Kalendarze książkowe z logo mogą wyróżniać się różnymi właściwościami. Wśród nich można wymienić kolorystykę papieru, perforację narożników, wstążeczkę pełniącą rolę zakładki, a także wdrukowane mapy Polski i Europy.
Kolorystyka opraw i grawerowanie logotypu
Wybór koloru oprawy uzależniony jest zarówno od grupy docelowej, jak i identyfikacji wizualnej firmy. Istnieje jednak szereg uniwersalnych kolorów, które prezentują się dobrze na każdym kalendarzu. To przede wszystkim czerń, szarość, granat, a także bordo czy kolor zielony. W przypadku tłoczenia istotny jest wybór rozmiaru tłoczenia, miejsca oznakowania. Najczęściej umieszcza się je na przodzie okładki w sposób wyśrodkowany lub wyrównany do prawej strony. Grawer może być złocony lub srebrzony, bądź zabarwiony na określony kolor, co dodaje kalendarzowy klasy i elegancji.