Oklejanie punktów franczyzowych to strategia marketingu, która przynosi wiele korzyści dla franczyzobiorców. Polega ona na uspójnieniu identyfikacji wizualnej w różnych punktach handlowych. Jakie korzyści daje takie rozwiązanie z punktu widzenia franczyzobiorcy?
Oklejanie punktów franczyzowych
Oklejanie witryn to praktyka powszechnie stosowana przez punkty handlowo-usługowe działające w ramach sieci franczyzowej. Dzięki odpowiednio zaprojektowanemu i wykonanemu oklejeniu, franczyzobiorcy mają szansę skorzystać z wizerunku i siły marki, pod szyldem której prowadzą swoją działalność. W niektórych branżach (w szczególności w handlu detalicznym oraz w gastronomii) umiejętne oklejanie witryn franczyzowych jest skutecznym narzędziem marketingowym. Z reguły jest to aspekt, o który mocno dbają zarówno osoby zarządzające sieciami franczyzowymi jak i punkty pełniące rolę franczyzobiorców, gdyż korzyści są obopólne. Sieć franczyzowa rozbudowuje swoją markę. Natomiast punkt franczyzowy korzysta z wcześniej wypracowanej renomy.
Na co warto zwrócić uwagę planujący wykonać oklejanie witryn?
Oczywiście taka okleina powinna być spójna z pozostałymi okleinami w danej sieci franczyzowej. Skorzystanie z tych samych haseł, kolorów oraz szeroko pojętej identyfikacji to klucz do tego by klient wiedział, że ma do czynienia z tą samą marką, którą dobrze zna.
Poza tym należy zwrócić uwagę na te same aspekty, na które musi mieć na uwadze każdy punkt planujący wykonać oklejenie witryny. Jest to między innymi: trwałość i jakość wykorzystanych materiałów, odpowiednie oświetlenie, umiejętne wykorzystanie dostępnej przestrzeni oraz czytelność.