Identyfikacja wizualna firmy czy poszczególnych marek ma priorytetowe znaczenie, jeśli pod uwagę weźmiemy kwestie świadomości potencjalnych odbiorców. Eksperci już dawno udowodnili, że jesteśmy wzrokowcami i nic tak dobrze nie działa, jak rysunek, zamiast zbyt obszernej informacji.

Podstawą działalności każdej firmy w zakresie strategii marketingowej, jest jej logotyp. To element wizerunkowy i identyfikujący. Każdy właściciel działalności gospodarczej powinien pomyśleć o tym elemencie już na początku swojej biznesowej drogi.

Dobry logotyp, czyli jaki?

Logotyp musi być wyróżniający. Nie może być plagiatem, musi być autorski, dlatego projektowanie logo to bardzo często zadanie dla specjalistów od spraw y oraz grafików. Liczy się pomysł, dopasowanie do charakteru prowadzonego biznesu, światowe trendy, ale też kształty i barwy, które będą przyciągały wzrok i sprawią, że znak firmy zostanie w pamięci ostatecznych odbiorców na długo. Sami właściciele firm bardzo rzadko są w stanie samodzielnie stworzyć swój wyróżniający się znak.

Dobry logotyp ma być graficzną informacją dla klienta. Dobrze, jeśli komponuje się z pozostałymi elementami strategii reklamowej, nawiązuje do branży, w której prowadzony jest biznes. Nie może jednak wprowadzać w błąd. Musi być atrakcyjny wizualnie, a jedną informacją naniesioną na taki znak jest najczęściej jedynie nazwa firmy. Pamiętajmy, że logotyp jest o wiele szybciej zapamiętywany przez odbiorców niż słowo pisane. Taka identyfikacja wizualna musi być kojarzona pozytywnie. Logo najczęściej zostaje ustanawiane jedno i ma być na tyle charakterystyczne, by przez cały okres działalności firmy mogło wpływać na pożądany wizerunek firmy. Zmiana znaku graficznego nie jest pożądane, ponieważ taki zabieg myli klientów.

Okazuje się, że najlepsze logotypy to te, które mają prostą formę, są klasyczne pod względem barw i samej grafiki, chociaż to te niecodzienne najbardziej przyciągają uwagę. Tworzenie logotypu zgodnie z przyjętymi normami jest najlepszym rozwiązaniem, choć w niektórych przypadkach to innowacja ma priorytetowe znaczenie. Tak naprawdę trudno jest wyczuć preferencje odbiorców, wiele zależy od sektora rynku, w jakim działa firma. Tutaj znowu przypomnimy, jak ważne jest korzystanie z pomocy fachowców do spraw reklamy i identyfikacji wizualnej. Logotyp tworzy się raz, dlatego musi być od razu idealny.