Niezależnie od tego, jakie procesy w firmie chcielibyśmy wesprzeć nowoczesnymi rozwiązaniami IT, co najmniej kilka gotowych narzędzi czeka już na nas na rynku. Uniwersalne produkty mają swoje zalety, choćby to, że zostały już przetestowane przez wielu użytkowników, a więc są bardziej przewidywalne. Jeśli jednak zależy nam na oprogramowaniu idealnie dopasowanym do potrzeb naszego przedsiębiorstwa, warto rozważyć stworzenie go na zamówienie.
Będzie nam potrzebny dobry softwarehouse, czyli firma tworząca oprogramowanie. Przy wyborze wykonawcy należy zwrócić uwagę, jak przebiega wzajemna komunikacja i jakie dana firma ma podejście do kluczowych zagadnień: rozpoznania oczekiwań klienta (wymaga to także dokładnej analizy procesów biznesowych przedsiębiorstwa), metod konsultacji, etapów wdrożenia projektu i udostępnienia dokumentacji pozwalającej nam na późniejsze korzystanie z kodu. Jedną z największych zalet oprogramowania dedykowanego jest bowiem możliwość jego rozwijania zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami biznesowymi.
Jakie programy możemy zaprojektować? Firma programistyczna zaproponuje rozwiązania dedykowane dla każdego obszaru działalności i dowolnej branży. Wśród produktów najczęściej tworzonych przez software house znajdują się aplikacje internetowe (webowe), aplikacje mobilne i rozwiązania dla e-commerce, czyli wsparcie sprzedaży internetowej. Większość dużych firm korzysta z systemów ERP, pozwalających na integrację pracy wszystkich działów w firmie oraz systemów CRM, ułatwiających zarządzanie komunikacją z klientem na wszystkich etapach jego kontaktu z organizacją. Popularne są aplikacje typu workflow, optymalizujące zarządzanie przebiegiem procesów biznesowych. Warto się zapoznać z przykładowymi rozwiązaniami na davinci-studio.com.
Mając na uwadze wizerunek firmy z perspektywy klienta, możemy zwiększyć naszą atrakcyjność poprzez zaprojektowanie ciekawych i funkcjonalnych aplikacji mobilnych o przyjaznym interfejsie. Poza ułatwieniami w korzystaniu z naszych produktów zyskamy również skuteczne narzędzie marketingowe. Z kolei inwestycja w platformę e-commerce gwarantuje zwiększone zyski, co potwierdzają badania rynku.