Strona głównaUncategorizedCzy sztuka to klucz do sukcesu?

Czy sztuka to klucz do sukcesu?

Wiele firm i rozwijających się biznesów szuka idealnej drogi, która prowadzi do szerokiego grona odbiorców. Głównym źródłem pozyskiwania klientów jest trafna reklama, która nie powinna być nudna ani oklepana. Strzałem w dziesiątkę na wielu płaszczyznach jest art branding, który otwiera nowe możliwości, daje szerokie pole manewru i wychodzi poza kanony tradycyjnej reklamy. O tym, czym właściwie jest art branding i jak sztuka nowoczesna łączy się z biznesem można dowiedzieć się z poniższego tekstu.

Czym właściwie jest reklama poprzez sztukę?

Wspomniany art branding polega na zazębianiu się sztuki z biznesem, który na pierwszy rzut oka nie jest związany ze sztuką nowoczesną. Marki, firmy, czy pojedyncze osoby ze świata biznesu pragną wypromować swój produkt ukazując go właśnie w otoczeniu sztuki. Ma to na celu wskazać, że dana rzecz, czy usługa jest estetyczna i wykonana na najwyższym poziomie.

W zależności od tego, do jakiej grupy docelowej ma trafić reklama i co oferuje dana firma, różna sztuka nowoczesna może zostać wykorzystana w celu wypromowania produktu. Wśród marek odzieżowych, które mają w ofercie głównie propozycje młodzieżowe, można zauważyć tendencję do przedstawiania produktów na tle graffiti, czasami wybrane produkty zestawiane są z rozpoznawalnymi raperami młodego pokolenia. Natomiast wśród marek, które nastawione są na eleganckie grono odbiorców, w reklamach często występują artyści tworzący sztukę klasyczną, do reklamy wstawiona jest spokojna muzyka, a w tle można wyróżnić obrazy rozpoznawalnych malarzy.

Jakie formy przybiera art branding?

Możliwości wyrażania siebie i firmy poprzez sztukę są praktycznie nieograniczone. Jak zostało wspomniane, produkty, które oferowane są młodzieżowej grupie odbiorców zestawiane są często z luźniejszymi formami wyrazu. Należy jednak pamiętać, że istnieją wyjątki od tej reguły, gdyż art branding słynie z przełamywania stereotypów.

Art branding sięga także kwestii sponsoringu. Można to zauważyć w momencie, w którym banki czy spółki z branży energetycznej sponsorują wydarzenia kulturalne, a nawet mają wkład pieniężny w stawianie budynków opery lub teatru.

Ludzie spragnieni są piękna, sztuka nowoczesna porusza zmysły, dlatego chwyt marketingowy polegający na łączeniu biznesu ze sztuką przynosi satysfakcjonujące rezultaty, pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców i odpowiednio wypromować produkt bądź usługę.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne