Strona głównaFinanseOtworzenie własnej kawiarni

Otworzenie własnej kawiarni

Rozpoczęcie własnego biznesu to poważna decyzja, która wymaga odpowiedniego planu. W tym artykule chcemy zastanowić się nad tym czego potrzebuje początkujący przedsiębiorca planujący otworzyć własną kawiarnię. Jeśli zastanawiasz się jak otworzyć kawiarnię to ten artykuł jest dla Ciebie. Miłej lektury!

Dobry plan to podstawa

Po pierwsze, kluczem do sukcesu jest stworzenie szczegółowego strategicznego planu działania. Następnie te działania trzeba przekuć w realizację – krok po kroku. Każde duże przedsięwzięcie składa się z kilkudziesięciu lub nawet kilkuset małych punktów i właśnie tak należy do tego podejść.

Pamiętaj, że kawiarnia to trudny biznes
Błędem początkujących przedsiębiorców planujących otworzenie własnej kawiarni jest wyjście z założenia, że własna kawiarnia to przysłowiowa “bułka z masłem”. Nic bardziej mylnego. Rynek gastronomiczny jest bardzo konkurencyjny, czego efektem jest fakt, że wiele restauracji i kawiarni po prostu plajtuje w pierwszym roku swojej działalności, warto wiedzieć, że aż połowa kawiarni nie wytrzymuje na rynku pierwszych dwóch lat. Dlatego też nie warto wyobrażać sobie swojej kawiarni przez pryzmat różowych okularów. Przyjemna atmosfera, przyjemny zapach kawy i co najważniejsze – lokal pełen gości. O takiej kawiarni marzy każdy, jednak rzeczywistość bywa mniej kolorowa. Dlatego planując otworzenie kawiarni warto mieć na uwadzę zarówno optymistyczny warian jak i .. wariant B.

Kluczowe elementy decydujące o sukcesie

Na sukces prowadzonego biznesu składa się wiele czynników. W przypadku kawiarni, jest co najmniej kilka, które można uznać za uniwersalne i charakterystyczne dla tego typu działalności.

  • Brak szczegółowej strategii i błędy powstałe w fazie planowania.
    Popełnienie błędów oczywiście jest naturalne w każdym biznesie. Kluczowa jest jednak umiejętność wyciągania wniosków. O tym jak zaplanować kawiarnie najlepiej dowiedzieć się od specjalistów mających trochę doświadczenia w tej branży.
  • Zła lokalizacja
    W biznesie gastronomicznym, lokalizacja ma kluczowe znaczenie. Zanim zdecydujemy się na wynajęcie lokalu warto tą decyzję mocno przeanalizować.
  • Budżet i cierpliwość.
    Otworzenie własnej kampanii to biznes, który wymaga nakładów finansowych. W szczególności pierwsze miesiące to czas kiedy wydatki przewyższają koszty. Budżet zapewniający płynność w dłuższym horyzoncie czasowym to zdecydowanie ważny aspekt.

Zdobycie ugruntowanej pozycji na rynku wymaga czasu, dlatego bardzo ważne jest uzbrojenie się w cierpliwość. W tym aspekcie bardzo pomocny jest strategiczny plan na przetrwanie pierwszych dwóch lat, które dla wielu przedsiębiorców są decydujące.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne