Jedną z najbardziej rokujących, a wciąż mało popularnych form bezpośredniej reklamy są przyczepy reklamowe. Każdy słyszał o rozdawaniu ulotek, pozycjonowaniu stron Internetowych, rozmowach telemarketingowej – przyczepy pozostają jednak w cieniu wyżej wspomnianych sposobów na reklamę. Wcale jednak nie jest to wadą – być może dlatego są diabelnie skuteczne? W końcu konkurencja na tym polu jest praktycznie znikoma (w przeciwieństwie do innych form promocji). Nie jest to jednak jedyny pozytyw idący w parze z korzystaniem z przyczep.

Kolejnym plusem jest fakt, iż jest to forma reklamy skierowana dokładnie w obszar, który sobie sami wyznaczymy. To od nas bowiem zazwyczaj zależy, gdzie samochód prowadzący przyczepę będzie jeździł – możemy zatem pozyskać klientów pochodzących z takich obszarów miasta, w jakie celujemy, czy nawet bardzo tego typu reklamę spersonalizować. Nic nie stoi bowiem na przeszkodzie, by przygotować osobne nagrania (puszczane przez megafon umiejscowiony na przyczepie) dla różnych obszarów. Skoro już mowa o nagraniach warto wspomnieć o kolejnej zalecie – przyciąganiu uwagi odbiorców. Każdy z nas przechadzając się po mieście i słysząc coś nietypowego czy niecodziennego odwraca się, by zobaczyć, co jest grane. Reklamy na przyczepie właśnie ten odruch wykorzystują. Nawet jeśli osoba, która się odwróci i spojrzy nie będzie bezpośrednio zainteresowana naszą ofertą, możemy mieć pewność, że zapadnie jej ona w pamięć – a to może mieć długofalowy efekt. Któż bowiem powiedział, że nie będzie ona kiedyś potrzebowała takich samych usług czy produktów? Wtedy bardziej przychylnie spojrzy na te, o których już kiedyś słyszała.

Jednym z ważniejszych aspektów przyczep reklamowych jest ich cena. Nie musimy posiadać mnóstwa pieniędzy, by wynająć takową – wystarczy drobny budżet, który może od razu przełożyć się na efekty. W związku z tym ta forma promocji jest idealna dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem biznesu i nie mają ogromnego budżetu właśnie na reklamę.