Jednym z najpopularniejszych gadżetów, które są wręczane ludziom jako gadżety promocyjne są kubki reklamowe. Firmy decydują się na nie nie tylko ze względu na niskie koszta związane z ich zakupem, ale i uniwersalność – z kubków pije każdy. Nie ma problemu z dopasowywaniem ich do konkretnej grupy odbiorców (jak to bywa na przykład z koszulkami) – wydawałoby się, że wystarczy wydrukować na nich logo własnej firmy i… gotowe. Ale czy aby na pewno jest to takie proste?

Bo liczy się pomysł

Otóż nie – stworzenie chwytliwego kubka, który skutecznie reklamowałby naszą firmę to większe wyzwanie. Przede wszystkim musimy zadbać o to, aby wywoływał u odbiorcy jakieś emocje. Może to być tak zwany „efekt wow” związany z nienagannie przygotowanym wzorem i odpowiednim jego dopasowaniem do wyglądu samego kubka. Możemy też to osiągnąć poprzez podejście do wszystkiego z poczuciem humoru. Nazwa naszej firmy wcale nie musi być tutaj elementem kluczowym – zawsze możemy zamieścić ją mniejszymi literami, na przykład w towarzystwie adresu strony internetowej. Sam kubek jednak niech rozśmiesza, ciekawi, intryguje – im bardziej przyciągnie do siebie uwagę odbiorcy, tym lepiej. Gdy z kolei ktoś zapyta odbiorcę, skąd ma tak fajny kubek… no właśnie, o to nam chodzi!

Kolorowo to znaczy lepiej

Skończyły się czasy, kiedy to kubek musiał być biały z wyraźnie zarysowanym obszarem druku. Dziś możemy eksperymentować z kolorami, ale też rozmiarami – im bardziej oryginalni będziemy, tym lepiej. Jeżeli zdecydujemy się na większy kubek jesteśmy na wygranej pozycji – ludzie znacznie bardziej przychylnie podchodzą do dużych kubków, gdyż takich mają w domu mało. Po prostu. Fajnie jest również eksperymentować, jeżeli chodzi o samą formę kubka – obecnie coraz popularniejsze stają się na przykład kubki termiczne. Ludzie chętnie zabierają ze sobą gorącą kawę, na przykład na podróż tramwajem – a wraz z tą gorącą kawą idzie i nasza reklama, trafiając jednocześnie do kolejnych, czasem bardzo przypadkowych odbiorców. Tak właśnie buduje się zasięg!