Copywriting to coraz częściej spotykana usługa. Na czym polega? Kto korzysta z usług copywriterów? Zapraszamy do krótkiej lecz treściwej lektury. 

Wzrost zapotrzebowania na teksty
Pisanie tekstów to zajęcie jakim ludzie trudnią się od tysięcy lat. Przełomem w tym obszarze było wynalezienie druku, co spowodowało wyraźny wzrost zapotrzebowania na teksty różnego typu (np. artykuły w gazetach, teksty reklamowe, książki, broszury itd.). Dlaczego o tym wspominamy? Bo to była przełomowa chwila, która spowodowała lawinowe zapotrzebowanie na teksty a kolejny taki przełomowy moment to rozwój Internetu. W ciągu ostatnich kilku lat powstało więcej danych niż podczas całej historii ludzkości. Rozwój różnego rodzaju witryn internetowych też ma w tym swój udział. Szeroko rozumiana cyfryzacja powoduje że lawinowo powstają nowe zawody. Jednym z nich jest copywriter. 

Kim jest copywriter?
Jest to osoba zajmująca się pisaniem tekstów na zamówienie. Zazwyczaj termin ten odnosi się do pisania tekstów na strony internetowe w następującej postaci: 

  • Uzupełnienie strony treścią
  • Artykuły na blogu
  • Opisy produktów w sklepie internetowym

Często do zadań copywritera należy także pisanie tekstów o charakterze reklamowym. Mogą to być teksty do spotów reklamowych, broszur, plakatów itp. 

Copywriting w dobie internetu bardzo często przyjmuje formę odtwórczą. Wyraźnie różni się formą i sposobem pisania od pracy dziennikarza lub pisarza popularnonaukowego.